“Door meer inzicht te geven in het hoe, wat en waarom willen we inspiratie bieden om een bewustere en langdurigere relatie aan te gaan met wat we kopen.”
Est. 2021
Het Verhaal
Tijdens haar studies als kunstwetenschapster kwam Nele in aanraking met het breien en sindsdien zal je haar maar zelden tegenkomen zonder een bol wol en een paar breinaalden op zak. In 2017 maakte ze van haar passie haar deeltijdse job en startte ze onder Apella Knits met het geven van breiworkshops en het ontwerpen en schrijven van breipatronen.
Dankzij haar vroegere buurman begon ze ook op de handbreimachine te werken. Hierdoor kon ze aan de groeiende vraag naar afgewerkte producten voldoen en was het mogelijk om twee bescheiden wintercollecties uit te brengen. Maar er knaagde iets en de nood om met een nieuw concept te komen dat perfect aansloot bij haar eigen visie op textiel en mode groeide.
Naast Apella Knits was het tijd voor iets nieuw.
En daarom werd BROL geboren. De naam werd ingegeven door een goede vriendin, de website en branding gebeurde door Club Content en Vitrin en de ondernemerskennis werd bijgeschaafd dankzij het modetraject bij Bryo. De nieuwe collectie en het atelier werden in beeld gebracht door Birgit Sterckx. En nu staat BROL er als merk. Zowel inhoudelijk als vormelijk. Het plaatje klopt, maar het kan natuurlijk altijd beter.
BROL is immers niet alleen een breimerk, maar ook een onderzoeksproject, waarbij steeds verder gezocht wordt naar nieuwe manieren om met reststromen om te gaan en om onze eigen wolindustrie opnieuw op de kaart te zetten om zo de impact op onze planeet te verkleinen. Transparantie is daarbij heel erg belangrijk, want ook de klant heeft recht op het volledige verhaal.
Heb je dus nog vragen, opmerkingen of suggesties? Aarzel dan niet om contact op te nemen.
Meer lezen over BROL?
Ontdek de verschillende facetten hieronder – van het ontstaan en waarom tot materiaalkeuze en productie van Brol.